Facebook-grundarens nya familjebil: Totalförstörd Porsche

Vad händer när man kombinerar enorm rikedom och ett bilintresse? Svaret är att det praktiskt taget inte finns några gränser, något Mark Zuckerberg, grundare av Facebook, nu visat.

Om du har tillräckligt mycket pengar kan du i stort sett skapa vilken bil du vill – oavsett om det handlar om en exklusiv design eller en fullständigt hysterisk ombyggnation.

Resultatet är gräsligt.

Foto: Facebook

Grundare av Facebook

Det är den välkände Facebook-grundaren Mark Zuckerberg som står bakom en nyskapad modell med utgångspunkt i lyxvarumärket Porsche – en minivan. Det är hans fru Priscilla som mottagaren av den här minst sagt unika gåvan. 

Som vi vet finns det ingen sådan modell från Porsche, tack och lov. Är man däremot en techmogul med en förmögenhet som uppgår till 206 miljarder dollar kan man betala någon för att bygga om en bil precis som man vill ha den. 

Att vänta på att märket själva ska skapa modellen är ingenting man behöver ödsla sin tid åt. 

Vinkelharry möter Porsche

Det var precis detta som hände. Utgångspunkten var en Porsche Cayenne Turbo GT, en av de snabbaste och mest högpresterande suvarna på marknaden.

Projektet gick helt enkelt ut på att sätta kapen i modellen och förlänga den. För att göra detta vände man sig till West Coast Customs, kända från programmet ”Pimp My Ride”. 

Det finns inte mycket information om hur man har uppnått resultatet eller bilder på den nya skapelsen.

Det vi vet är att man sågade bilen i två delar och förlängde den mittersta sektionen, ett vanligt förfarande vid limousin-konverteringar. 

Den nya bilen ska användas för att skjutsa runt familjen.

Vulgär familjebuss

De vanliga bakdörrarna byttes ut mot skjutdörrar. Detaljer kring andra ändringar är ännu okända på grund av brist på bilder och information, men det som framgår är att bilen nu har tre sätesrader, där den andra raden består av en privatplans liknande konfiguration med säten som normalt används som på den främre sätesraden i Cayenne Turbo.

Även om den här ombyggnaden kan ha påverkat bilens ursprungliga prestanda, är det tveksamt om man bryr sig när man äger en unik Porsche.

Hastigheten blir sekundär när bilen dessutom konverterats till något som mest framstår som en lyxig familjebuss.