BMW X7 är märkets största modell. Vissa skulle beskriva den som en överdimensionerad betongklump och andra som en familjevänlig, praktisk familjefraktare. Hur man än ser på den går det inte att bortse från att den är en gigantisk bil med en enorm grill i fronten. Om man av någon anledning skulle tycka att vanliga X7 ser alldeles för mesig ut har det tyska modifieringsföretaget Lumma Design tagit fram en BMW X7 med allt och lite till.

Skapelsen har fått namnet Lumma CLR X7 och är en trimmad och stylad version av X7:an. Den har fått ett body kit med en ny front med ett antal luftintag som matchar valfri superbil. Den ofantliga grillen har färgats svartare än natten och motorhuven är tillverkad helt i kolfiber. Även baken har smyckats med en ny vinge, även den helt i kolfiber, och rostfria utblås som är slutklämmen på ett helt nytt avgassystem som lär ge från sig ett läte som antagligen kommer att väcka alla grannar inom tre kilometers avstånd.

Det är dock inte bara utsidan som har fått ta del av Lummas behandling. Under huven gömmer sig BMW X7 M50i-motorn, en 4,4-liters V8 som nu producerar häpnadsväckande 680 hästkrafter. Lumma har även tagit bort begränsningen av topphastigheten som tidigare var 250 kilometer i timmen. Vad den nya topphastigheten är, är okänt och vi får se om någon är modig nog att pröva hur snabbt CLR X7 faktiskt går.

Det har inte släppts några bilder på interiören, men Lumma menar att den ska kunna bli en ”elegant VIP-lounge” eller ”inspirerad av motorsporten”. Med tanke på de 24-tum stora fälgarna och den allmänt vulgära exteriören kan vi inte vänta oss något annat än något långt utöver det vanliga.

KÄLLALumma Design
Redaktör och B-fotograf. Näst yngst på redaktionen och bäst på att köra fel. Ring för hämtning vid Stockholms stadshus och jag hittas kort därefter strax utanför Västerås på väg åt fel håll. Har en speciell förkärlek till bilar med gedigen kvalitet.