På julafton delade Lamborghini med sig av en reklamfilm via sitt populära Instagram-konto. I videon får vi se ett antal knoddar som i sina föräldrars lag besöker en leksaksaffär, i jakt på en Lamborghini. Tyvärr, får de veta, har en annan liten pojke precis kommit in och köpt de sista två exemplaren, men som tur är finns det andra bilmärken att välja mellan. Leksaksförsäljaren visar upp alternativen för var och en av de små bilköparna, och med varierande grad av entusiasm accepterar nästan alla pojkarna att det blir något annat än en Lamborghini denna jul. Nästan alla. En av dem vill verkligen, verkligen bara ha en Lamborghini, och inget annat duger. Butiksinnehavaren plockar då upp en handradio och säger ”L’abbiamo trovato”, på svenska ”vi har hittat honom”.

Ute på gatan anländer en Aventador SVJ, körd av Lamborgini-racerföraren Marco Mapelli, som levererar pojkens eftertraktade leksak. Knodden får även provsitta fartmonstret, och det är inte utan att jag själv tänker tillbaka på min egen barndoms erfarenhet av motsvarande kaliber, och det avtryck det gjorde på mig. Förutsatt att pojken inte blott är en skådis kanske jag om ett eller två decennier sitter och läser texter på ämnet bilar skrivna av honom. Till dess ska jag lära mig italienska.

Nu ska jag vara ärlig och säga att jag inte hade tänkt på Lamborghini om någon berättat för mig att en italiensk biltillverkare lanserat hashtagen #RealLover, eftersom internet givit mig intrycket att Huracán uteslutande körs av vloggare. Även om somliga av dem säkerligen är tokiga i häftiga bilar finns det garanterat också de som blev chockade när de för första gången skulle packa in sin LV-koffert bak i bilen och fann en V10-motor.

Kanske är det just denna stämpel som Lamborghini försöker tvätta bort, för det är ändå hur charmigt som helst att de verkar svara på varenda kommentar som deras fans har lämnat. Med hjälp av redigt knackig italienarengelska ger de intyg på varenda supporters Lamborghini-berättelse genom att kungöra att vederbörande är en #RealLover. Nedan kan ni själva se reklamsnutten.

En av redaktionens rookies som på sistone fattat tycke för V6-motorer. Den allra bästa designades av Giuseppe Busso, för oss som inte behöver en bil som startar varje dag.